Het einde in zicht - Reisverslag uit Drunen, Nederland van Karin Meijde - WaarBenJij.nu Het einde in zicht - Reisverslag uit Drunen, Nederland van Karin Meijde - WaarBenJij.nu

Het einde in zicht

Blijf op de hoogte en volg Karin

27 Mei 2014 | Nederland, Drunen

Lieve allemaal,

Lang heb ik jullie laten wachten op een bericht over mijn reis, de Camino naar Santiago de Compostella, althans een eindje in die richting.
Momenteel ben ik in Santiago waar ik niet lopend gekomen ben maar met de trein vanuit Leon.
Ik zou oorspronkelijk lopen tot Leon, een tocht van zo´n 460 kilometer. Een aantal factoren hebben ertoe geleid dat ik besloten heb in Carrion de los Condes (na 318 km) te stoppen met lopen en met de bus naar Leon te gaan. De belangrijkste reden was, dat ik wist op een ander tijdstip niet meer terug te gaan om het tweede deel, Leon - Santiago te gaan wandelen. Ik had het zogezegd wel gezien en een andere, niet onbelangrijke reden was dat ik een overbelast been had/heb. Ik kon en kan nog steeds niet normaal lopen. De oorzaak was dat het enige dagen geleden ontzettend slecht weer was met harde regen en storm en zandpaden veranderden in kleipaden waar de bonken klei aan de schoenen bleven hangen en het een enorm (zwaar) geploeter was . De volgende dag nog eens 21 km wandelen en toen ik aankwam in bovengenoemd dorpje was de spreekwoordelijke koek op.
Zo' n drie weken geleefd vanuit mijn rugzak, geslapen op tientallen verschillende soorten bedden en gelegenheden, menu' s del dia, (dagmenu' s), de heerlijkste wijnen gedronken waar met name de Rioja mijn voorkeur had, geuren opgesnoven van Wilde tijm, brem en andere in het wild voorkomende planten, met bijzondere mensen gesproken uit veel landen, verbondenheid gevoeld maar ook enorme ergenis, gehuild en me rot gelachen, de stilte "gehoord" in prachtige landschappen, kennis gemaakt en afscheid genomen, eenzaamheid gevoeld, goede keuzes gemaakt
en het maximale uit mezelf gehaald. Dit laatste was vooral mooi om te ervaren dat je altijd nog een beetje rek over hebt. Verder heb ik heimwee gehad. Heimwee naar de plaats waar ik thuis hoor. Morgen vroeg vertrekt mijn trein weer terug naar Leon, wat overigens een schitterende reis is en donderdag brengt de bus mij in zo' n 23 uur naar huis. Naar de kinderen, en naar Paul die het deze 4 weken flink voor zijn kiezen heeft gehad. Chapeau lieverd! Dank je wel...!

Sommige details zijn bij sommigen al wel bekend omdat ik af en toe op Facebook geschreven heb..
Iedereen (nogmaals) bedankt voor lieve en leuke reacties!

Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Op zondag 4 mei zal ik vanuit het Franse plaatsje Saint Jean Pied de Port wandelend de Pyreneeën intrekken richting Santiago de Compostela in het noordwesten van Spanje. De totale afstand is iets meer dan 800 kilometer; ik ga voor ongeveer de helft en hoop tot Leon te komen. Ik heb hier 4 weken de tijd voor en ben erg nieuwsgierig hoe het allemaal zal gaan. Ik verwacht 15 a 20 kilometer per dag te lopen, afhankelijk van waar er een slaapplaats te vinden is. Sommige etappes zullen ook langer dan 20 km zijn. Ik zal af en toe of misschien ook dagelijks verslag doen van mijn reis. Maar het kan ook zijn dat je (een tijdje) niets van me hoort omdat er ergens geen internet is of omdat ik simpelweg geen zin heb om verslag te doen. Tot later!

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 2507

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Kaat op weg naar Santiago

Landen bezocht: